Menu
Logo

Divadelní Flora je

jedna z nejprestižnějších a nejprogresivnějších akcí svého druhu v České republice

festival, o jehož produkce je každoročně enormní divácký zájem

jediná tuzemská přehlídka, která na mezinárodní úrovni programově kombinuje uvádění činoherních inscenací předních repertoárových divadel (mj. z Berlína, Mnichova, Vídně či Bratislavy) i nezávislých scén s počiny z oblasti současného tance a performing arts (nejen z celé Evropy, ale i z Ameriky či Asie), jež doplňuje o mimořádně bohatý doprovodný a edukativní program (besedy s publikem – hudební produkce – workshopy – semináře – přednášky – projekce – instalace)

jednoznačně největší prezentace živého umění na území Olomouckého kraje a dlouhodobě nejvýznamnější divadelní přehlídka na Moravě, která za dvě dekády existence představila v univerzitním městě tvorbu předních souborů a inscenátorů z více než tří desítek zemí

projekt, jenž nezastupitelným způsobem rozšiřuje nabídku kulturních aktivit pro věkově i sociálně široké spektrum obyvatel i návštěvníků rozsáhlého regionu

akce, jež pravidelně oživuje zajímavé městské lokace – atraktivní nedivadelní prostory, které adaptuje na dočasné (plnohodnotně vybavené) festivalové scény

přehlídka, která iniciovala světové premiéry; dlouhodobě kontextuálně mapuje nejnovější trendy současného divadla a cíleným propojením publika s tvůrci kultivuje a vzdělává tisícovky účastníků – včetně vysokoškolských studentů uměleckých a uměnovědných oborů, z Prahy, Olomouce, Brna a Bratislavy, participujících na programu FloraLab

dramaturgicky vyprofilovaná a divadelníky respektovaná platforma – místo mezioborového setkávání s unikátní, spontánní atmosférou

tradiční festival se silnou a pozitivní mediální reflexí

 

22. Divadelní Flora (Olomouc 10.–20. 5. 2018) „řečí čísel“

11 dnů             

86 akcí

32 produkcí v hlavním programu

15 zahraničních představení

10 scén

9 000 diváků

140 organizátorů


 

Tahle sympaticky nepatetická akce je díky své otevřenosti a spontánnosti čím dál víc považována za nejlepší divadelní festival v zemi.

Jan H. Vitvar, týdeník Respekt

 

Divadelní Floru považuji za nejprogresivnější festival u nás. (…) Je to místo divadelního setkávání a objevování (…) když tam přijedete, nebude se vám chtít odjet. …co je taky dosti podstatné – Divadelní Flora mívá téměř každé představení vyprodané.

Lenka Dombrovská, Divadelní noviny

 

Flora má obrovsky vzestupnou tendenci a každý rok mě překvapí, že je možné ji ještě někam posunout. Flora má světovou úroveň.                                

režisérka Kamila Polívková

 

Divadelní Flora je nejbáječnější festival, jaký znám!

Stefanie Reinsperger, německá Herečka roku 2015

 

Desať dní plných divadla, českého aj európskeho (…) K tomu priateľská atmosféra festivalového ľudu, v ktorom sa hojne hemžia tí praví európski umelci. (…) Po funkčné príklady „dobrej praxe“ netreba chodiť až tak ďaleko za hranice, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

Ján Balaj, programový kurátor mezinárodního festivalu Divadelná Nitra 

 

Flora je pro mne unikátní pro svou atmosféru studentského města s vnímavým publikem a také hledačskou vehemenci své dramaturgie, která nezve jenom oceněné inscenace, ale snaží se deklarovat svůj jasný názor na to, co je současné progresivní divadlo.

Ivan Buraj, umělecký šéf brněnského HaDivadla

 

Město Olomouc může být na Divadelní Floru opravdu hrdé. Být tváří takového festivalu je pro mne samozřejmě pocta!

Stanislav Majer, český Herec roku 2016

 

Je to tu skvělé! Lidé se po představeních nerozprchnou, společně se přesunují dál – je to jako rock’n’rollový festival. Úžasné, miluji to tady!

Franz Pätzold, nominovaný na německého Herce roku 2016

 

Tituly, které festival nabízí, jsou často skrytými poklady a zprostředkovávají návštěvníkům nové perspektivy a rozličné náhledy na lidské tělo, pohyb a jevištní umění.

Tereza Cigánková, Taneční aktuality

 

Myslím si, že v týchto zemepisných šírkach je to naozaj výnimočná možnosť vidieť to najlepšie z uplynulej sezóny už nielen z Českej či Slovenskej republiky ale aj z Nemecka alebo Rakúska.

Martin Gazdík, dramaturg Mestského divadla Žilina

 

Je to jako míjet nekonečné výkladní skříně obchodů, za jejichž nerozbitnými skly se mění rozmanitostí šokující „estetické“ sestavy produktů.

Barbora Kašparová, Tanecnizona.cz

 

Floře se daří přirozeně a nenuceně vést diskuze s tvůrci. Propojování publika a aktérů dává festivalu velmi specifickou atmosféru.

David Drozd, vedoucí Katedry divadelních studií FF MU Brno 

 

Divadelní Floru osobně považuji za nejprestižnější divadelní festival v České republice.

Jan Horák, umělecký šéf pražského Studia Hrdinů

 

1535030976-002